Donderdag 24-01 - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van Kim Laat - WaarBenJij.nu Donderdag 24-01 - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van Kim Laat - WaarBenJij.nu

Donderdag 24-01

Door: Kim de Laat

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Januari 2013 | Spanje, Maspalomas

Dankjewel voor al jullie leuke reacties!

Gisteren avond om 9 uur werd ik dus opgehaald door die 2 nederlandse meisjes.
We zouden wat gaan drinken in playa del ingles. Dus op weg naar Shopping centre Jumbo.
Daar hebben we lekker sangria gedronken..
Daarna nog naar een straatje geweest met allemaal kroegjes, hmm... uiteindelijk om 1 uur toch maar de taxi naar huis genomen, want vandaag moest ik om 8 uur beginnen.
Een beetje last van een kater had ik wel, maar in de loop van de dag trok dit zoals gewoonlijk bij.

Vanochtend begon ik mijn ochtend weer met Mario. De dagelijkse dingen werden gedaan en ik mocht steeds meer gaan doen. Om 11 uur kwam Juan (spreek je uit als gwan), gelukkig was die andere man vandaag vrij. Wat is Juan aardig en behulpzaam. Weer een aantal woordjes spaans geleerd, hij sprak half spaans half engels tegen me en wanneer ik het niet begreep ging hij het vertalen in het engels. Maar het meeste moest hij dus weer vertalen.. haha...
Duits spreekt hij minder goed, dus wanneer hij iets niet begreep van een klant sprong ik bij om te helpen.
Blij dat ik vandaag eindelijk met iemand anders mocht werken>
Halverwege de dag moest ik door de portofoon in het spaans roepen dat de bewoners hadden uitgecheckt. Dit ging na wat oefenen redelijk goed.
Ook heb ik een duitse vrouw geholpen aan de telefoon.
Verder een leerzame en gezellige dag gehad.

Het middag eten was vandaag gelukkig wel lekker. Gele rijst met saus en vlees. Ook was er chocolade ijs, dus dat heb ik ook een beetje gehad.
Helaas zag ik pas te laat dat er ook soep was,, ahh wat had ik daar graag wat van willen hebben. Ook ik ben een soepmonster en hier hebben ze vrijwel nooit soep..

Na het werk ben ik in mijn topje en korte broek lekker in de zon gaan zitten, echter ben ik wel heel eventjes in slaap gevallen, heerlijk! :)

Het avond eten viel helaas wel weer tegen. Ik had gehoopt op hetzelfde als die middag, maar ik kreeg droge, taaie kippenpoten met een lekkere aardappel. En aardappeltjes met n schilletje maar daar zat zeezout op, dus steeds als je een aardappeltje nam, kreeg je een brok zout in je mond. BAHH!!

Na het eten heb ik geskyped met Kelly en Mama, omdat kelly mij toch wel erg mist. Was toch wel erg gezellig :)
Daarna belde oma mij via skype en heb ik daar nog een heel tijdje mee zitten skypen, helaas deed haar webcam het niet, maar fijn was het!
Ten slotte kan Dirk natuurlijk niet ontbreken, vorige keer hebben we lang zitten skypen en vandaag weer, op het begin moeizaam, maar daarna heel gezellig!
Dadelijk lekker gaan slapen, want ook morgen moet ik weer om 8 uur beginnen met werken en kan ik om half 4 zeggen dat ik weekend heb, heerlijk.
Echte weekendplannen heb ik niet, maar misschien komen die nog wel!

Mocht je nog geen mailtje ontvangen bij elk nieuw reisverslag en zou je dat toch graag willen, stuur mij dan even een mailtje en dan voeg ik je toe aan de mail-lijst.
Tot de volgende blog.

  • 25 Januari 2013 - 00:02

    Tante Ineke:

    Hoi Kim
    Fijn te lezen dat je al een beetje begint te wennen. Ja het is ook niet niks om in je eentje alles te moeten leren. En ook fijn dat die Juan wel heel aardig is en je ook mee helpt met de taal, ja als je over 3 maanden thuis komt dan spreek je vloeiend spaans en daar heb je dan ook je hele leven plezier van. Dan kun je ook het Italiaans goed volgen ,dat is net zo veel verschil als bij ons tussen nederlands en duits. Voor dadelijk welterusten en ik vind dat je,je verslagen heel goed schrijft. als de 3 maanden om zijn heb je een heel boek werk. vergeet aleen niet om ze op te slaan zodat je niet alles kwijt raakt net als jullie mama(gelukkig weer terug).Ik doe tussen door als ik je on-line zie wel een berichtje op skype zetten. Heel veel groetjes en liefs xxxx Tante Ineke

  • 25 Januari 2013 - 09:22

    Mama:

    Ik had je nog gewaarschuwd voor die kater, haha. Ik zei dat je niet de vruchtjes onder uit de kan op moest eten omdat daar alle alcohol in trekt, maar je was er al aan begonnen.
    Fijn dat je het gezellig gehad hebt en je nu begint te wennen.
    Hopelijk mag je vaker werken met die Juan en spreek je, net zoals Tante Ineke zegt, over 3 maanden een behoorlijk woordje Spaans en Juan Duits.

    Misschien is Anouk het weekend ook wel één van de dagen vrij zodat jullie misschien samen wat kunnen doen. Zou wel gezellig zijn.

    Verder weet ik niet zoveel te vertellen...hebben we gisteren op Skype al gedaan. Alleen dat het hier nog steeds koud is, er volop schaats-tochten georganiseerd worden en wij dus echt niet in een korte broek met een topje buiten gaan zitten. Doen we binnen nog niet eens :-(

    Als mensen een mailtje willen ontvangen kunnen ze zich ook zelf aan de mailinglijst toevoegen. Links in het menu staat:Meld je aan voor de mailinglijst ;-)

    -xxx- mama

  • 25 Januari 2013 - 11:46

    Oma:

    Ola Kimmie,

    Lekker hè, die spaanse sangria,drinkt weg als limonade.Voor je het weet kan je niet meer opstaan.
    Fijn dat je het gezellig hebt gehad.

    Jammer dat je niet iedere dag met Juan mag werken,is volgens mij een stuk prettiger.

    Ja zeg,lekker in de zon met een topje en korte broek,is hier echt niet voor te stellen,geniet daar maar lekker van.

    Meisje,ik wens een gezellig,rustig en zonnig weekend.

    Dikke knuf van opa en oma xxxxx

  • 25 Januari 2013 - 12:29

    Oma Van Esch:

    Hoi Kim.
    Leuk dat we gisteravond samen een tijdje geklets hebben.
    Had het maar even gezegd dat de webcam het niet deed,ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben.
    Misschien heb je het wel gezegd maar af en toe was het geluid niet al te best.
    Ik heb voor je opgezocht wat rechtdoor in het Engels betekent,hier komt het;

    RECHTDOOR-STRAIGHT ON (of ahead).
    niet meer vergeten hé?

    groetjes oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Volgende week vertrek ik naar Gran Canaria. Ik zal hier 2,5 maand blijven. In de tussentijd zal ik iedereen zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 8210

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 April 2013

Het begin!

Landen bezocht: