2e Werkdag - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van Kim Laat - WaarBenJij.nu 2e Werkdag - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van Kim Laat - WaarBenJij.nu

2e Werkdag

Door: Kim de Laat

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 Januari 2013 | Spanje, Maspalomas

Het verhaaltje van vandaag wordt denk ik een stukje korter.
Gisteren avond, nouja vannacht, kwam het Lets meisje thuis. Ze werkt in het restaurant en moest vanmorgen ook om 8 uur beginnen, net zoals mij.
Helaas spreekt ze niet erg goed engels en moest ze toen straks zelf zoeken naar het woord diner. Niet zo'n succes dus.

Nouja, goed, vanochtend om half 8 ging ik dus ontbijten. Er was keuze uit broodjes of droge croissantjes. Dan toch maar een broodje, deze bleek helaas achteraf ook droog, maarja. Beleg, je kon kiezen uit salami, iets boterhamworst met peper leek het wel en jam. Dan toch maar voor de jam. Ook kon je muesli ofzo pakken, maarja dat lust ik niet. Glaasje water erbij en het broodje ging wel op.

Uiteindelijk bleek de let zich dus verslapen te hebben en had geen brood in de morgen, eigen schuld. Om 10 voor 8 stond ik dus netjes bij de receptie. Er werden mij wat dingetjes uitgelegd en toen kwam Mario weer en ging me nog meer uitleggen.
Ik moest van hem voor een klant een taxi gaan bestellen, haha ja in het spaans, hmm... hij zou het nog 1 keer voor doen en dan moest ik het doen, gelukkig was hij dat geloof ik vergeten en hoefde ik het niet meer te doen.

Om 1 uur het middag eten, er was keuze uit pasta, friet, vlees, bruine sla en verrot fruit.
Ik zag al dat de pasta door mensen niet werd opgegeten, dusja dan maar friet, vlees en stukje fruit, wist ik veel dat da fruit niet te eten was. Nouja, het vlees wat ook taai maarja, het was iets eten.

Terug aan het werk tot half 4, snel naar huis. Ondetussen was de let al klaar met werken en had de hele kamer verbouwd. De bedden opgeschoven, haar kleren van 4 planken op 2 planken gelegd, haar schoenen precies op de helft staan en de kleerhangers eerlijk verdeeld.. pff wat fijn.
Zo kon ik dus makkelijk al mijn spulletjes opruimen.

Na het opruimen ging ik even een goede wifi ontvangst plek zoeken, waar ik nog even met mama en maikel gesproken heb. Maikel (een klasgenoot) vertelde mij dat ik mijn assesment had behaald, pff wat was ik opgelucht... Dirk reageerde niet en was ik op dat moment kwijt, later bleek dat hij zijn moeder op moest halen.

Nouja, toch nog een poging wagen in het hotel naast mij, waar Anouk stage loopt. Anouk was heel verbaasd toen ik meteen nederlands begon te praten en gelukkig heb ik met haar afgesproken.
Om 4 uur bij haar hotel, fijn :) Hopelijk gaat het klikken.

Nadat ik terug was uit het hotel nog even met Dirk en mama geappt en rustig aan gaan eten. Ik hoopte dat ik nu wat lekkerders te eten kreeg.
Hmm.. hopen, ik kreeg weer friet, hetzelfde vlees als vanmiddag en een ander stuk vlees, weer dezelfde sla en de broodjes van die ochtend.
Binnen 10 minuten was ik klaar met eten.
Een beetje frietjes en dat andere stuk vlees proberen. Als dat stuk vlees warm was geweest was het misschien nog best lekker geweest, maar het vlees was KOUD.

Na het eten even gedoucht, douchen in hier schijnbaar 3 minuten warm water en dat was het. Toen ik daarmee klaar was heb ik met Dirk geskypd.
Hier heb ik een heel poosje mee geskypd en nu voel ik mezelf eigenlijk wel iets prettiger. Misschien dat ik hier zo nog wel last van ga krijgen, maar daar wil ik niet over na denken.
Ik wilde nog naar de ABBA show gaan van het animatieteam, maar ik viel zowat om, dus heb mijn pyjama aangedaan en ben in bed gaan liggen, waar ik nu eigenlijk nog steeds lig.
Ik ga zo wel slapen, want om kwart over 7 gaat mijn wekker weer af en mogen we weer gaan werken.

Weltrusten en tot mijn volgende blog!

  • 23 Januari 2013 - 08:29

    Mama:

    Hey Kimmie,

    Jammer dat je kamergenootje niet zo goed engels spreekt. Misschien leert ze het een beetje beter, jij wat spaans en met handen en voeten kom je een heel eind zoals je al gemerkt hebt. Wel fijn dat ze de kamer al zo ingericht had dat het voor jullie beiden leefbaar is en je toch een beetje je eigen plekje hebt.

    Als er muesli is bij het ontbijt zal er toch ook wel yoghurt zijn. Neem je dat gewoon, stukje fruit erin en klaar. Enne...thee ipv water is toch echt lekkerder hoor. Anouk zal je vandaag vast een beetje wegwijs maken zodat je ook weet waar de supermarkt en zo is en dan haal je gewoon wat lekkere dingen voor jezelf.

    Enne...in het spaans een taxi bestellen....al doende leert men hoor. Maar goed dat je nog woordenboeken gekocht had ;-P

    Super dat je je assesment gehaald hebt. Je was al één van de weinige die ervoor op mocht en nu heb je het nog gehaald ook. -xxx-

    Vandaag een fijne werkdag, want het werd druk vandaag zei je. Je zei al dat het duits spreken je heel makkelijk af ging en dat dat eigenlijk vloeiend was, dus dat komt allemaal goed. Na het werk lekker met Anouk weg en zij kent vast ook al meer mensen daar. Zo kom je er vanzelf in en zal het wennen langzaam aan wel goed komen...jou kennende.

    Het bloggen gaat je goed af hoor...ik zei toch dat het avnzelf kwam als je eenmaal aan het tikken bent.

    Hier gaat alles zijn gangetje. BBBrrrrrrrr, kouddddddd. Vandaag is het overdag -6. Scheelt zo'n 25-30 graden met jou. Met Kelly gaat het best goed. Ze eet en drinkt goed, heeft zo met vlagen nog wel last van buikpijn en haar billen doen zeer, maar dat heeft ook allemaal tijd nodig en komt goed. Ze vroeg gisteren al wanneer ze weer eventjes naar school mocht.
    Vanmiddag komt Ellen hier lunchen, dus das ook gezellig.

    Nou meisje, veel plezier vandaag en tot app's

    Dikke knuff, mama xxx




  • 23 Januari 2013 - 10:37

    Margriet:

    Hoi Kim leuk om zo op de hoogte te blijven van jou avontuur daar. fijn dat je toch een ederlands meisje heb gevonden. Kun je ook ervaring uitdelen.Leerze daar en genietze. Veel liefs Margriet

  • 23 Januari 2013 - 11:40

    Oma:

    Ola Kimmie,

    Gezellig hoor,die verhaaltjes van jou.Het is net of je gewoon naast me zit.
    Gefeliciteerd met behalen van je assesment!!!!.

    Van het eten zal je niet dik worden merk ik al.Maar net als mama zegt,Anouk weet vast de weg wel naar wat lekkers.Ik hoop dat jullie het samen goed kunnen vinden.

    Met opa gaat het iedere dag een stukje beter.Gelukkig maar want stil zitten is niks voor hem.

    Is het echt zo lekker weer bij jou?en een beetje jaloers hoor.Hier is alles wit en koud,brrrrr.

    Ik kijk weer uit naar je volgende blog,je schrijft echt gezellig.

    KUS VAN OPA EN OMA EN DIKKE KNUFFEL XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Volgende week vertrek ik naar Gran Canaria. Ik zal hier 2,5 maand blijven. In de tussentijd zal ik iedereen zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 8206

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 April 2013

Het begin!

Landen bezocht: