1e Dag werken op Esplendido - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van Kim Laat - WaarBenJij.nu 1e Dag werken op Esplendido - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van Kim Laat - WaarBenJij.nu

1e Dag werken op Esplendido

Door: Kim de Laat

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Januari 2013 | Spanje, Maspalomas

De eerste dag werken in het hotel achter de receptie.
Gisteren werd mij verteld dat ik er tussen half 8 en 8 moest zijn. Natuurlijk stond ik om half 8 bij de receptie, ja hoor degene die ik moest hebben zou pas om 8 uur komen, fijn...
Maar even rustig in het restaurant wezen eten en om 8 uur terug gegaan naar de receptie, om 08.10 kwam Mario binnen, degene die ik moest hebben.

Heb je al kleren voor de receptie? ehm... Nee... Dan ga die daar en daar maar even halen... Oke dus ik daarheen..
Natuurlijk trof ik het weer, een schoonmaakster die mijn kleren uit moest gaan zoeken en NATUURLIJK geen Engels of Duits of iets dergelijks kende alleen maar Spaans waar ik geen woord van versta.
Dat werd dus handen en voeten werk, maar na een tijdje had ik mijn kleding bij elkaar.

Ook kreeg ik te horen dat ik van kamer moest wisselen, nu zit ik in een kleinere bungalow, deze heeft een slaapkamer en een badkamer en is niet heel erg groot.
Ook moet ik deze delen met een ander meisje, zij komt uit letland.
Echter is zij nog steeds niet op haar kamer geweest en weet dus ook niet dat ik haar nieuwe kamergenoot ben en dat ze vannacht dus niet meer alleen slaapt.
Daarnaast zal ze haar kleding op moeten gaan stapelen, want de hele kast ligt vol met haar kleding.

Na alles overgehuisd te hebben ging ik terug naar de receptie, waar mijn werkdag dus uiteindelijk om 9 uur begon.
Er werd mij vanalles uitgelegd en ik heb meegekeken met de baas.
Om 11 uur kwam er een andere man om Mario te helpen, deze wilde echter geen Engels of Duits tegen mij spreken, alhoewel hij het wel kon.
Steeds als hij begon te praten in het Spaans begon ik te lachen en zei ik maar English please, waarop hij antwoorde: No, No, No, Espanol!
Zo daar kon ik het dan mee doen, heb de hele dag Spaans aan moeten horen en ik kon er geen wijs uit. Uiteindelijk wel wat woordjes opgepikt en dan hoop ik maar dat ik aan het eind van de periode wat beter spaans kan zodat hij niet meer kan zeuren.

Tussen 12-2 mocht ik gaan eten, hoelaat? Ach,, dat mocht ik zelf bepalen. 1 uur vond ik wel een mooie tijd. Om die tijd liep ik dus naar het personeelsrestaurant samen met Mario.
Er was geen brood te bekennen. Wel rijst, vlees, aardappeltjes in de schil, fruit en een of andere Specialiteit van de Canarische eilanden zooi, ik kwam snel tot de conclusie dat ik dat laatste dus niet ging eten.

Om half 4 was ik klaar met werken, snel mijn schoenen uit, want mijn voeten deden voort pijn, kleren uit en snel wat fijnere kleren aan. Zo'n net pakkie voelt nog niet echt eigen ofzo hoor.
WIFI geregeld en geinstalleerd en als eerste Mama en Dirk geappt.
Dirk vond het moeilijk en wilde me op dat moment niet echt spreken. Ik moest maar gewoon appen wat ik gedaan had en dan zou hij het wel lezen.
Daarna even met mama geskypd en papa en kelly nog even gezien.
Net kreeg ik te horen dat in het hotel naast mij ook een nederlands meisje stage loopt en eerst met 3 andere nederlanders was, maar nu alleen.
Dus nadat ik wat gegeten had ben ik naar dat hotel toe gelopen.
Helaas was ze niet op haar kamer, maar morgen moet ze werken van 10-6, dus dan ga ik er even langs. Ik weet in elk gevan dat ze Anouk heet.

Nu nog even rustig een spelletje spelen, gtst kijken en hopen dat Dirk dadelijk even op skype wil komen als hij klaar is met werken.
Ook afwachten hoelaat mijn huisgenoot terug is op de kamer..
Morgen moet ik weer om 8 uur beginnen met werken.

Tot mijn volgende berichtje, ik denk morgen!

  • 21 Januari 2013 - 21:11

    Kelly:

    Het Kimmie,

    Dirk komt vast wel op skype. En dat ie het moeilijk heeft. Dat heeft iedereen(ook ik). Je bent niet voor paar weekjes weg.
    Hopelijk kun je met het Nederlandse meisje omgaan en vindt je haar aardig.
    En die mensen die geen Engels willen spreken. Zijn gewoon lui. Als je er niet van snapt zeg gewoon yes of no! Hahaha, veel plezier en het komt goed.
    Ook nog ben ik trouwens jarloers op die zon daar? Hier sneeeeuw!:-((.

    Lieverd tot gauw en ik zie je nog!
    Dikke knuffels je kleine zusje.

  • 21 Januari 2013 - 21:47

    Oma:

    Hoi Kim,

    Je krijgt wel het heen en weer daar.Ik wil je wel eens zien in je nette pakkie.
    Hopelijk zijn er 2 bedden en je vraagt toch gewoon nog een kast.

    Hoop dat Anoek gezellig is,kun je samen kletsen.
    Lekker slapen en niet hardop dromen,schrikt die Letse zich het apezuur,ha,ha.

    Kus,oma

  • 22 Januari 2013 - 00:30

    Oma Van Esch.:


    Hé Kim.


    Nou het bloggen gaat je goed af.
    Het is goed te volgen wat je vandaag de hele dag zo allemaal gedaan hebt.
    En nu leer je iedere dag iets nieuws en nieuwe mensen kennen,zodat je je ook beter thuis gaat voelen en je verblijf daar ook steeds fijner gaat worden.

    En dan ook nog met dat lekkere weer!

    En hopelijk ontmoet je morgen dat Nederlandse meisje en klikt het met haar en blijft ze nog een poosje.

    Groetjes Omaxx




  • 22 Januari 2013 - 00:32

    Tante Ineke:

    Goede Morgen
    Als je dit leest zit je eerste werkdag en nacht met je kamer genootje er al weer op. Gelukkig is zij geen Spaanse zodat je teminste in het Engels met haar kunt praten. Niet te snappen dat het daar zulk mooi weer is en dat het hier sneeuw ruimen is. Als ik s'morgens om 7 uur gewekt word door tractors en sneeuwschuivers die de parkeerplaats bij van Tilburg schoon maken ,weet ik al o dat wordt dadelijk ook weer sneeuw scheppen. Ik vind dat je je verslagen fantastisch schrijft en dat wij nu ook weer een beetje kunnen mee proeven van jou avonturen. Het zal allemaal wel even wennen zijn ,de taal.eten en al de mensen waar je mee te maken krijgt maar het zal je zeker lukken om daar voor je zelf een fijne tijd te maken.Heel veel sucses en heel veel groetjes en ik kijk uit naar je volgende verslag. Liefs tante Ineke

  • 22 Januari 2013 - 00:40

    Bea:

    Hoi Kim

    Leuk om je verslagen te lezen, heel interessant en volgen smij ben je daar zo gewend...
    Alleen zul je het koude kikkerlandje nog wel gaan missen e de personen de daar verblijven.... Je zult ook snel spaans gaan spreken, daar ben ik van overtuigd, dat hoeft niet zo snel als je nederlands hoor :).
    Ben benieuwd of de Letse kan slapen en of Anouk aardg is.
    We horenhet wel
    Werk zevoor strax en tot blogs

    groetjes uit D'eerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Volgende week vertrek ik naar Gran Canaria. Ik zal hier 2,5 maand blijven. In de tussentijd zal ik iedereen zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 8220

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 April 2013

Het begin!

Landen bezocht: