Vrijdag 01-02/ donderdagavond onverwacht bericht - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van Kim Laat - WaarBenJij.nu Vrijdag 01-02/ donderdagavond onverwacht bericht - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van Kim Laat - WaarBenJij.nu

Vrijdag 01-02/ donderdagavond onverwacht bericht

Door: Kim de Laat

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 Februari 2013 | Spanje, Maspalomas

Gisteren avond

Gisteren avond na mijn blog was ik met mama aan het whatsappen, natuurlijk omdat haar internet nog niet gemaakt was, althans dacht ik.
Flink balen had haar vanaf Donderdag al niet gezien en ik had het idee dat ze me ook niet wilde zien ofzo.
Gisteren zou ze ziggo bellen, maar natuurlijk was het nog niet opgelost.
Totdat.. plots haar wifi van haar telefoon ook weg viel, midden in ons gesprek.
Ze smste me dat haar wifi weg was. Dus ik appte papa om te kijken of hij nog whatsapp had. En dat had hij, waarom pakte mama dan niet even zijn telefoon.
Ik kreeg een smsje van mama dat ze even een plek ging zoeken om op facebook te komen, dat zou ongeveer 10 minuutjes duren.
Nog even met papa geappt en die stuurde mama gaat je zo uitleggen waarom ze geen wifi heeft.
Wat lul je nou joh! Weet goed dat dat door Ziggo komt!
Toen mama op kelly haar facebook zat en ik vroeg waar ze was zei ze:

dat ga ik nu vertellen. niet schrikken, maar wij wilden allemaal jou iets besparen

ik ben in nijmegen en papa is thuis
kelly ligt vanaf zondag in het ziekenhuis.
je hebt op de foto s gezien dat het goed gaat met haar

Pff... wat schrok ik en ik barstte in tranen uit, wat was ik verdrietig.
Mama heeft me wat meer verteld en de eerst tijd bleven mijn tranen maar komen en komen, wat was ik boos en verdrietig.
Waarom hadden ze dit niet gewoon verteld!
Dat was natuurlijk om mij te beschermen, dan zou ik helemaal naar huis toe willen en natuurlijk is dat ook zo.
Normaal ben ik 3-4 keer in de week bij haar en nu had ik haar nog niet eens gezien.
Alles viel nu op zijn plaats, de wifi, skype, de late reacties van Kelly, alles!
Na een tijdje werd ik rustiger en begon ik het wel te begrijpen, natuurlijk was/ben ik nog steeds wel verdrietig.
Al die tijd heb ik mama af zitten zeiken omdat ik het hier niet naar mijn zin heb en mama heeft zelf gewoon genoeg aan haar hoofd!
Nog een tijdje zitten praten en toen is mama gaan slapen.

Vandaag

Drukke dag op het werk.
Om 8 uur was ik daar natuurlijk weer.
Ik was vandaag samen met Mario, wat een drukke maar gezellige dag.
23 kamer om in te checken en 26 om uit te checken.
Het hotel zit kei vol en mensen die van kamer willen wisselen omdat ze geen zon hebben, pech of loop van de week terug komen.
Alle mensen willen zon op hun terras en dat is in de winter niet mogelijk.
In de zomer heeft elke bungalow namelijk wel zon.
Facturen gemaakt, taxi gebeld, telefoon opgenomen, facturen gecontroleerd, geld gecontroleerd, kortom veel gedaan vandaag.
Ik heb Mario de cijfers in het Nederlands geleerd en hij mij in het Spaans.
Ook begon hij over typisch nederlands eten, hij vind saté en een frikandel en een bamibal erg lekker. Hij zei bij de bami dat is een bal met een soort spaghetti erin, dus ik natuurlijk nee dat is bami.
Andere typische nederlandse dingen. De haring, haha, je had dat gezicht eens moeten zien, dat was natuurlijk raar!
Maar heb je alleen ui en geen saus? Nee!
Hij ging mij een ander soort klein visje laten zien dat ze hier hadden in een of andere saus.
Hagelslag, huh is dat een toetje of wanneer eet je dat?
Haha, wat hebben we gelachen.
Ook moet ik maar voor hem een vriendin zoeken heeft hij gezegd, hmm.. jaa man van 45 :P

Wat is het vandaag druk geweest. Om half 5 ging ik terug richting de kamer. Even op de computer gezeten en toen gaan eten.
Na het eten eindelijk met mama en Kelly geskyped, oma was er toevallig ook.
Kelly heeft sinds vanmiddag een sonde in haar neus. Echt praten kon ze niet, ze had te veel pijn.
Nog even met mama en oma zitten skypen.
Ook had ik Anouk een berichtje gestuurd of ze ergens iets wilde gaan drinken vanavond, dat wilde ze niet, want ze voelde zich niet lekker.
Nou misschien die andere Nederlander dan, nee zij wilde ook niks afspreken flink balen.
Uiteindelijk om half 7 in slaap gevallen en even geslapen.
Gtst gekeken, zo even douchen en heet water halen voor soep!
Zo ook nog even met Dirk skypen en dan slapen!
Tot mijn volgende blog!

  • 02 Februari 2013 - 02:00

    Bea:

    Hoi Kim

    Ja dat was idd geen leuk bericht... Allemaal een beetje verkeerd en dan zit je zo ver weg..
    Ja dat is heel moeilijk voor je.
    Weet dat we allemaal aan jullie denken en meeleven. Bolsius maakt overuren..
    Heel veel liefs en sterkte van ons allemaal en probeer je hoofd hoog te houden, ook voor die
    lieve apenkop Kelly...
    BEAD

  • 02 Februari 2013 - 11:15

    Oma Van Esch:

    Hé Kim.
    Ik ben blij dat je nu weet dat Kelly in het ziekenhuis ligt,maar we wilden je nog meer verdriet besparen want je had het toch al moeilijk,hopelijk gaat het nu wat beter.

    Gelukkig heb je gisteren weer een leuke werkdag gehad.
    En mag je nu al steeds meer belangrijke dingen zelf gaan doen.

    En kan Mario je niet helpen om een girlfriend te zoeken?Hij vraagt ook aan jou of jij er niet een voor hem weet.
    Het is voor hem makkelijker om even rond te bellen dan voor jou om te zoeken,zoals mama gisteravond ook tegen je zei.
    Vraag het hem eens,misschien is er wel een meisje in de buurt dat ook op zoek is naar gezelschap en het zou toch ook een Duitse of Engelse mogen zijn,de taal is toch niet zo'n probleem meer voor jou.

    Toen je gisteravond met Kelly en mama aan het skypen was en hier al een tijdje donker en het nog steeds regende,zag ik dat het bij jou nog licht was en de zon nog scheen,nou daar keek ik wel van op!

    Groetjes oma.xxx

  • 02 Februari 2013 - 12:18

    Oma:

    Ja meisje,wat gebeurd er allemaal in je koppie.
    Met veel geduld komt het allemaal wel goed,maar we willen allemaal dat het vandaag goed komt!!

    Ik ben blij dat je met Mario ook een beetje kunt lachen,is goed voor je.
    Jammer dat die meisjes niet even met je weg konden.Misschien vanavond.

    Volgens mij vind je het werk wel leuk,kan je de mensen een beetje tevreden stellen?

    Lieverd,koppie op,jij komt er wel en geniet van de zon want hier is op vakantie.

    Dikke knuf van oma xxxxxxx

  • 02 Februari 2013 - 22:27

    Kelly:

    Sterke zus!

    Ik vond het heel moeilijk om met jouw te praten via app of te skypen. Maar mama zei dat het beter was zo.
    Oke, opgeven momenten jij aan mij vroeg en zei; mama s wifi. Pff, wat had ik het toen moeilijk.
    En mama doet met alle liefde voor jouw zijn en tegelijker tijd voor mij!
    Het leven is niet altijd makkelijk. Dat weet je inmiddels!
    Vergeet 1 ding niet:::
    Iedereen zegt tegen mij wel; dat ik een kanjer ben en sterk ben
    Maaar jij bent dat absoluut ook. Je bent nu ver weg. Je kunt hier niet komen.
    Je hebt niemand. Dat betekend dat jij ook een absolute kanjer bent!!!
    Wauw, echt waar, ik ben zo trots op je.
    Of ik nou pijn heb of niet!
    Kimmie, de laaste jaren zijn we alles voor mekaar!
    Ennnn het komt goed met ons allebei! Wat er ook gebeurd!

    Heeeel veeel liefs van je kleine apekoppie!
    XxxxxxxxXxxxxxxxXxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Volgende week vertrek ik naar Gran Canaria. Ik zal hier 2,5 maand blijven. In de tussentijd zal ik iedereen zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 8211

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 April 2013

Het begin!

Landen bezocht: